Mio och Aslan

Skälliga hund!
Suck! Jag blir så trött på att lyssna på Mios röst ibland! Han har fått allt jag kan komma på men fortfarande skäller han. Tror han är övertrött. Han brukar ju bli sådan då... Men det är jobbigt att lyssna på honom, speciellt när jag inte vet hur jag ska få honom att sluta! Hela förmiddagarna sköter han sig exemplariskt. Sovit mest, var ute med grannens barnbarn+kompis och gick och det har inte varit några problem. Men som allt för ofta är kvällarna ingen höjdare. Då vaknar han till liv och skäller. Hoppas det växer bort när han blir äldre. Jag vågar inte aktivera honom mer, är han övertrött blir det ju helt fel... Bara att hoppas att han somnar snart!
 
Så här är han väldigt trevlig!
 
Och precis NU gav han upp och somnade! :D Mina öron är lyckliga!!!
 
#1 - Maja

hej!
va fin och stor har han blivit!
mycket päls :P

det där skällandet...min skäller alltid när han vill ha uppmärksamhet, för det är precis vad det handlar om, övertrötta och vill att matte ska leka, ge godis osv. Det bästa är att totalt ignorera, funkar ganska bra hos oss, ett par skall sen vet han att det inte blir nåt och så går han o lägger sig :P jag har öronproppar i ficka haha

Svar: Ska fixa rejäla hörselskydd och strunta i honom! för jag tror att det är uppmärksamhet han vill ha, precis som du säger! :) tack för tipset!
Mio