Mio och Aslan

Valpkurs och djursjukhuset
Igår var Mio och jag ute på lite miljöträning igen. Idag fick vi "fel" bil, den enda som inte har bur eller bagageutrymme. Så idag fick det bli bälte! Det var något nytt, men Mio klarde det galant. Han låg stilla på sitt säte och var helt tyst.
Han börjar få lång lugg nu, men den är fortfarande för kort för att tofsen ska få sitta kvar någon längre stund.
 
Vi åkte i alla fall till djursjukhuset. Nej, det var inte Mio som skulle dit utan jag som hade ett ärende. Men passade på att miljöträna Mio. Dessutom fick jag en vikt på honom, 13.6 kg. Djursjukhuset var inte speciellt läskigt, det fanns ju massor med spännande dofter! Efter det gick vi en prommenad. Bilder på en sittande Mio är ju inte direkt ovanliga, måste lära honom stå fint med så det blir lite variation... Det får bli nästa gång! :P
 
På kvällen var det valpkurs. Idag var det spår och sök övningar. Detta tyckte Mio var riktigt kul! Man kunde riktigt höra hur han arbetade med nosen! Så det ska vi köra med. Fick beröm för hans kontaktsökande, så det har vi jobbat bra med (Fast han var ju väldigt kontaktsökande redan från början, så vi har nog inte jobbat så mycket som det verkar...). Undra var jag egentligen vill göra med honom? Jag vill testa agility. Spår skulle ju vara kul med! Och rallylydnad. Vanlig lydnad går jag gärna kurser, men kanske inte med tävlingsmotivation. Utställning verkar ju lite spännande med... Och canicross kanske skulle vara något. Mio får helt enkelt klona sig om jag ska kunna göra allt jag vill. Men jag får väl se vad han tycker är kul, det är ju han som bestämmer i slutändan.