Mio och Aslan

Duktig kille!
Var ute på en rejäl skogspromenad när jag kom hem från jobbet. Mio hade linan som vanligt, men idag var han annorlunda! Han höll sig inom min gräns på 10 meter! Och han var mycket kontaktsökande - kom ofta och gick vid vänster sida, väntade in mig, lyssnade! Jag var ganska förvånad! Så skönt att slippa tjata på honom att vänta in mig! Pinnar släpade han på som vanligt, både 5 meters pinnar och knappt synliga. Vi körde lite sök och godisträd på vägen och balanserade på stock och sten. Möten med människor klarade han kanon! Jag är stolt över min kille idag!
Kameran han inte med i svängarna...
Det var blåsigt på toppen av slalombacken!
 
#1 - Maja Lorentzen

For en nydelig hund dere har!
Skal selv får portugisisk vannhun den 20. desember, og gleder meg veldig. Jeg ser at dere bruker sele på Mio, er det noe dere anbefaler å bruke på portiser? :)

Svar: Hej Maja! Vad roligt att du ska få hem en egen portis! Kan tänka mig att du längtar!
Jag skulle inte säga att sele är ett måste! Gör som du tycker känns bäst! Mio hade alltid halsband när han var mindre, men har vuxit ur dem och jag har inte hittat något jag tyckt passar. Dessutom har han dragit en del vissa perioder och då har sele kännts bättre (påfrestar halsen mindre). Jag tror även att det har blivit en vana att använda selen.

Lycka till med din egen stjärna!
/frida och mio
Mio