Mio och Aslan

Idag kom snön!
Nu har det snöat på riktigt! Trädgården var vit när vi vaknade i morse! 
 
Mio verkar ganska cool även när det gäller snö. Han tar det lugnt och sansat och nosar mest. Han har sällan portisryck över huvud taget! Han känns äldre än han är... just nu borde han vara en riktig tonåring, men jag tycket inte alls att han är speciellt jobbig. Men det kanske kommer - hans pappa var ganska sen... 

Här är lite bilder från vår promenad senare under eftermiddagen. Mycket uppskattat av oss alla! Måste även säga att Ice bugs var ett grymt bra inköp!
 
#1 - Tima

vad jobbar du som eller jobbar du alls? Jag funderar på att skaffa en hund efter gymnasiet är det de du har gjort? hur gick det till hur gör du idag? :) tacksam för tips :)

Svar: Hej! Jag är 19 år och Mio är min egen hund som jag köpt själv. Just nu har jag inget fast jobb utan jobbar som vikarie. Alltså har jag jobb till och från, men i princip varje dag. (Allt från förskola till gymnasie). Eftersom jag inte alltid vet mina arbetstider blir det lite pusslande med Mio, har släktingar som ställer upp om det krisar. Försöker dock att hitta ett fast jobb för att kunna planera lättare.

Jag skaffade hund direkt efter gymnasiet (överlapp på några veckor) och det har fungerat bra! Jag har alltid velat ha en hund men har inte lyckats övertala mina föräldrar förrän nu. Jag har tänkt plugga till veterinär och de jag har pratat med säger att det fungerar bra även om man har hund. Sparade pengar i över ett år innan, men det var inte svårt då jag sällan köper något. Det är bra att man har en rejäl buffert om det skulle hända något! Tänk igenom hundköpet väl ;)

Kul att du har hittat Mios blogg och lycka till med dina planer!
/Frida och Mio
Mio