Mio och Aslan

Spökåldern?
Mio har nu tre gånger börjat skälla på personer vi mött. En gång på en granne som han hälsat på tidigare, när vi gick fram och hälsade denna gången var han lika glad som vanligt och slutade skälla. En annan gång var den en med huva som passerade. Idag var det en med någon form av utvecklingsstörning. Tidigare har han inte brytt sig speciellt om liknande personer. Men nu var de superfarliga! Kan det vara spökåldern som spökar?
 
 
#1 - Bella

Ska du på portislägret i juni :)
Vad stor och fin Mio har blivit, kanske blir en fin avelshane om något år? ;)

Svar: Vi kan tyvärr inte den helgen och är ännu inte medlemmar i rasklubben. Något annat år kanske! Ska du dit?
Han är faktiskt inte speciellt stor... Tror han är medel/liten hane än så länge! Jag önskade ju mig en stor hane, men man kanske inte kan få allt! Men lite större blir han nog! :)

Jag har de tankarna, men först ska hans höfter röntgas, han ska göra MH, övriga hälsokontroller, eventuellt röntga armbågar (krävs inte, men bra att veta), ställa ut lite mer och gärna meritera honom i lite olika grenar. Om möjligt vill jag även göra anlagsprov i vattenarbete. Går allt bra så kanske han blir det någon gång i framtiden! :)
Mio

#2 - Oscar

Jag vet hur det är. Oscar var alldeles tokig i den åldern och skulle skälla på alla. Men jag lovar dig det går över snabbt :) nytt är som allt lite skrämmande :).

Svar: Skönt att veta! :)
Mio

#3 - Bella

Jag ska dit i år, det är super kul så tipsar verkligen :)
Bella är en avels/utställning tik, vi ska MH-testa henne på portis lägret :)
Gott nytt år från Bella och mig :D