Mio och Aslan

Träningsglad kille!
Jag väntat och väntar, men ännu verkar Mio inte vara tonåring. I vissa avseenden - ja, men i många - nej. Just nu är han inne i en riktigt bra period! Vi har tränat en hel del senaste dagarna och han har sådan fokus!
 
Körde lite rallylydnad igår vilket han tycker är kul. Vi kunde sätta ihop tre övningar innan jag belönade! Tränade även med honom lös på ett inhägnat område i förrgår och han lyssnade prefekt! Körde lite nya saker med och han fattar dem jättesnabbt! Knappt något nosande heller.
Idag tränade vi på hans älskade grusplan igen. Belönade både med godis, klapp, lek med fotboll och dragkamp. Superkul tyckte Mio! Fantastiskt duktig med! Han kommer ihåg alla kommandon, fuskade inget och brydde sig inte om sina fans som gick förbi på gångvägen och ropade berömande saker till honom. 
Inne har vi kört lite trick. Han har lärt sig att spela klocka, dvs. slå på en klocka med tassen. Mellan (gå mellan mina ben) är han duktig på med. Han kan gå frammåt, svänga höger och backa mellan mina ben. Sitt fint tränar vi lite smått på med för att börja bygga upp balansen. Försöker även jobba med shaping.
 
 
Promenader med honom är supermysiga nu! Går han i lina håller han sig oftast inom mitt önskade avstånd. I koppel drar han inte och han bryr sig inte om människor och allt mindre om cyklar och andra hundar.
 
Skällandet är bättre, men det finns fortfarande mycket att jobba med på den biten... 

Jag som trodde att tonåringen var här för någon vecka sedan när han lyssnade allt sämre, men nu har det plötsligt vänt igen! Ska bli spännande att se hur han blir när det smäller till på riktigt!