Mio och Aslan

Första tiden med Mio
Hittills har Mio varit en helt underbar hund! Och han blir bara bättre för var dag som går! Han kan nu sitt, ligg, stanna kvar, vänta, varsågod, snurra runt åt båda hållen, tass och high five, nästan tack och kom hit (när det inte är något väldigt kul som händer). Gå fint i koppel har aldrig varit något problem. Rumsren har han varit sen han var 12 veckor. Han har inte bitit sönder något (förutom mina händer i början) och är inte så bitig över huvud taget. Han är lätt att hantera med, pälsvård, kloklippning och nosklippning mm har inte varit något större problem. Hade väntat mig mycket mer träning för att få det att fungera smidigt. Vad kan jag klaga på egentligen? Han är lite skällig. Och han har varit lite åksjuk i bilen, men det är nog allt. 
 
Men självklart, ibland frågar man sig själv hur jag ska orka med honom! Såååå jobbig!!! Men nästa stund tycker man att han är jättegosig och alldeles underbar. Känns som jag har valt helt rätt ras! Superskönt att han inte fäller!! Nu börjar han få lite storlek med. :) Lättlärd och smart! Sen är han ju väldigt vacker att titta på med! :)
 
Vissa saker som händer var irriterande och jobbiga just då, men nu ser man tillbaka på dem som en rolig händelse. Och valptiden ska väl inte vara allt för lätt heller! :P
 
Ser fram emot fortsättningen med min underbara kille!