Mio och Aslan

Monstret anfaller!!!
Ensam med Mio och han har väldigt mycket energi, så bestämde mig för att lära honom "tass" vilket gick väldigt fort, han fattade efter bara några gånger. Började liggande vilket han förstod på bara några minuter, och när jag testade fungerade det i sittande också.Han är så duktig vår lille kille.

Mio är även en hallonmördare. RIP hallonbuskarna.

Det ska grävas i trädgården, innan var det bara runt kanterna på altanen men nu ska det börja grävas mitt i gräsmattan, han har börjat göra fallgropar för oss, undrar vad han planerar o.O ;)

Grannarna kör gräsklippare. Lite läskigt, men spännande sådär på håll. Mio skällde några gånger men satt sedan i en lång stund och såg på när den konstiga morrande varelsen rastades på hela grannens gräsmatta.

uppdatering: Och just nu är jag INTE kompis med Mio, han har massa överenergi och biter i allt!!! Handleder, handflator, armar, ben, fötter... Värker i hela händerna just nu, speciellt högerhanden. Ska nog ta en ipren när de andra kommer hem.

uppdatering igen; Lillen verkade förstå att jag blev riktigt sur när han rusade runt, skällde, grävde och bet (rip min händer också), för nu har han (efter att ha dampat runt ett tag till) kommit och lagt sig vid mina fötter som han tvättar grundligt, blicken han gav sa tydligt förlåt och det är klart jag förlåter honom.

Nu har han somnat på mina fötter, vår lilla krokodil.

/Fanny