Mio och Aslan

8 Månader!
Idag fyller Mio och hans syskon 8 månader! Nu är han uppe i 20 kg!  Ännu en gräns som har passerat! Det var som innan han kom upp i 10 kg - varje gång han vägdes undrade jag om gränsen var nådd. Men det tog sin lilla tid! Likaså denna gång, 19,5...19,8...men inte 20! Idag var det dock dags! Får erkänna att det börjar märkas att han inte är så liten längre...jag bär inte runt på honom så mycket längre!
Jag vet inte om vi mäter rätt, men försökte göra det ordentligt för en gångs skull! Tog till och med fram vinkelhake och ett annat måttband. Upptäckte att det som sitter på hyllan sitter en aning fel, lite för högt. Det var i vilket fall inte lätt att mäta honom (eller veta var rätt punkt är), men vi tror han är runt 52-53 cm hög. Lite komiskt var att när jag tittar på hyllan sitter 8 månaders-strecket strax över 52. Men - i kameran hamnade det strax över 51! Konstigt... 
 
 
#1 - Bella

Herregud vad stor han är, bland dom största jag här sett. Kanske inte viktmässigt men i mankhöjd, han jätte stor på bilden iaf. Han väger 7 kg mer en min portis haha!!
Din syster, som heter typ Fanny eller Frida kommer inte ihåg vem som är mamma till Mio, när ska hon skaffa portis, vilket år??
Tacksam för svar :)

Svar: Hej! Visst ser han stor ut! Tror dock inte att han är jättestor, medel kanske. Jag hoppas att han blir lite större till! :p gissar att du har en ganska liten tik?Haha, svårt att hålla isär oss! Frida (jag) är mios mamma. Fanny ska skaffa en till sommaren, alltså nästa år! :)
Mio

#2 - Bella

Herregud vad stor han är, bland dom största jag här sett. Kanske inte viktmässigt men i mankhöjd, han jätte stor på bilden iaf. Han väger 7 kg mer en min portis haha!!
Din syster, som heter typ Fanny eller Frida kommer inte ihåg vem som är mamma till Mio, när ska hon skaffa portis, vilket år??
Tacksam för svar :)

#3 - Bella

Bella min tik väger 13 kg och är runt 40 cm i mankhöjd. Jag ska skaffa en valp sommaren 2015 förhoppnings vis blir det en aussie ( australian shepherd)
Fanny skulle väll skaffa en portis också??
Är portis din favorit ras??
Mvh/ Matilda, Bella

Svar: Oj vad liten! Hon ligger ju 3 cm och 3 kg under radstandarden! Men man brukar ju säga liten men naggande god ;) häftigt att de kan vara så olika! :)
Ja, hon ska också ha en portis! Nu skulle jah säga att det är min favoritras, men inte när jah skaffade honom. Då fanns det andra jag hellre ville ha som aussie och vit herdehund. Men valde mellan de sk. Allergivänliga raserna pga allergi i familjen.

spännande för dig att vänta på en till hund!
/frida
Mio