Mio och Aslan

Dumma hund!
Blir så förbannad på denna skälliga äckelhund! Det känns ju som att han inte gör något annat än skäller. Och det värsta jag vet är hundar som skäller. Ännu värre när jag inte vet vad jag ska göra åt det! Han stör mig lite, men främst omgivningen. Jag vill inte ha en hund som folk runt omkring mig blir irriterad på! Jag kommer ju få bosätta mig längst in i skogen om han fortsätter så här! Ingen vill ju bo granne med en hund som bara skäller!
 
(Nu överdriver jag nog lite, men jag blir så trött på honom!!! Dessutom har jag en ganska låg tröskel när det gäller skällande...)
#1 - Bella

Om det inte funkar att säga till honom att gå och lägga sig eller att vara tyst så kan du köpa ett antiskäll halsband. Det finns ett antiskäll halsband som är jätte bra det ger ifrån sig ett ljud som hundarna inte tycker om så himla mycket den viberar. också.http://www.grizzlyzoo.se/antiskallhalsband-Pettags/pettags-no-bark-vibrationljud/
Den har funkat för oss, men kan ju inte garantera att den gör det för er :D
// MVH Matilda och Bella :)