Mio och Aslan

En liten ängel!
Idag har Mio skött sig super! Han har varit lite skällig, men bortsett från det har jag inget att klaga på! Tänkte träna på att gå fint i koppel, men inte behövdes det. Han går som ett litet ljus vid min vänstra sida och tittar på mig större delen av tiden. När det sprang förbi ett fotbollslag tappade han dock fokus och ville springa med, vilket inte är så konstigt... 

Så tränade vi på grusplanen igen, Mio vill alltid svänga in på den numera! Idag körde vi mest följsamhet, lite rallylydnadsmoment, grundläggande lydnad men även lite svårare som läggande under gång - och han fixar det nästan varje gång! Jag har ju inte fullt tempo, saktar ner en aning när han ska lägga sig och är övertydlig, men ändå! Supernöjd! Nu sätter han sig inte upp direkt när jag kommer tillbaka utan ligger kvar vilket också är ett framsteg.

Sedan har jag tränat lite på att ställa honom. Testade med att lägga på "stanna" för att få honom att stå kvar längre - det fungerade! Vill egentligen inte ha så många kommandon, så får se om jag har kvar det eller inte... Hittade förresten en bild från i sommras där han faktiskt står snyggt för en gångs skulle! Han är lite högre bak än fram tror jag, men det jämnar förhoppningsvis ut sig när han växt klart.
 
Kvällen tillbringade vi med att reda ut tovorna på hans öron, precis vid kanten där örat slutar "på riktigt". Det tog en stund, men Mio stod ut! Lilla högen är en vanlig genomborstning av hela kroppen, den stora är tovorna på öronen... Har nog slarvat lite där!
Detta måste ha varit mycket tröttande för han somnade i mitt knä strax efter jag var klar.
 
 
 
#1 - Bella

Hur kan du få så lite päls över efter en borstning jag brukar få en halv fryspåse som är full av päls efter kamningen.

Svar: Inte en aning! Men jag klagar inte. Å andra sidan blir det nog mer när han fått vuxenpäls ^^
Mio