Mio och Aslan

Miljöträning på cafe!
Det var ju länge sedan vi var nere på stan och miljötränade. Jag undviker ju stan, så Mio kommer inte heller dit. Vi trivs ju bäst i skogen! Men idag tog vi bussen ner vilket gick finfint! Vi tog en liten promenad bland butiker och folk innan vi mötte upp min kompis. Mio gick för det mesta jättebra i koppel trots att det hände så mycket runt omkring. Efter det gick vi till ett av de få caféer man får ha med sig hund på - Johans! Tycker det är en fantastisk möjlighet att även vi hundägare får möjligheten att gå ut och fika om vi vill.
 
Vi satte oss i ett hörn där Mio fick vara ifred. Till en början var han lite uppvarvad och skulle krypa runt och nosa på allt. Men han fick sitta lite i mitt knä och lugna ner sig - efter det sov han på golvet. Endast ett litet voff under hela tiden! Jag fick väcka honom när vi skulle gå så han sov nog gott. Det gick verkligen över alla förväntningar! Jag har ju tvekat att gå dit med honom för att jag har varit orolig för att han inte skulle klara det. Vilken lättnad! Men en gång är ingen gång heter det ju. Får göra om det helt enkelt!

Lite mörk bild men ett försök till att dokumentera hans första cafebesök!
Sedan gick vi en promenad och tog bussen hem. Jag han inte ens stämpla kortet innan bussen körde iväg. Busschauffören tog tyvärr ingen hänsyn till att vi skulle gå genom hela bussen utan körde så att både jag och Mio höll på att ramla.  Därför gick det långsamt för Mio att gå bakåt i bussen. Detta blev busschauffören också irriterad på. Han kanske låg efter tidschemat och var stressad? Svårt att veta, men Mio låg vid mina fötter hela vägen hem. Tänkte inte ens tanken på att ta upp honom i knät som när han var liten!...