Mio och Aslan

Till skogs!
Idag tog vi en riktig långpromenad i skogen! Det var ingen svart/vit hund jag fick hem... Lerigt och blött som bara den! Men vad gör det om Mio gillar det? Vi har kört en hel del inkallning både idag och igår, men linan sitter fortfarande kvar. Vill inte chansa nu när trotsåldern närmar sig/är här... Tycker ändå att ha sköter sig mycket bra!
Han får lite stollaryck då och då, precis som en valp ska ha! Det är allt kul att springa runt och busa med honom, men får nog bättra på konditionen lite...Det var en hel del smällar idag, vet inte varifrån med Mio brydde sig inte om dem. En grupp skolbarn var ett annat bra distraktionsmoment när vi tränade - gick finfint!
Jag såg ett råddjur, det gjorde inte Mio. Han var för upptagen med sitt...Kanske hade han fått upp vittringen på ett godisträd?
Gick en hel del nytt idag, stigar som inte ens jag har gått (vilket är ovanligt).
Sedan blev det dusch när vi kom hem, lerig, gnidit huvudet mot något (enligt Mio) trevligt och fått bajs i pälsen där bak. Suck... men jag har ändå tur - han rullade sig inte!
Stötte även på en gubbe som hade en precis likadan hund som jag!
Vi var hemma precis lagom till att det blev mörkt! Men pannlampan ligger alltid i fickan för säkerhets skull. Än så länge verkar det som att dagens promenad har gett resultat! Han sover och skäller inte!