Mio och Aslan

funderingar!
okej, lite off topic här eftersom det inte handlar om Mio, men förhoppningsvis hoppas vi på att kunna samordna så vi skriver både om min hund och om Mio på denna bloggen... När min hund kommit såklart :P
 
menmen..
Det ska vara en hane.
Det ska vara en portugisisk vattenhund.
Hunden ska ha tema grönt på sina grejer till att börja med.
Som det ser ut nu lutar det åt att jag kommer ha försäkringen hos IF.
Jag kommer vilja träna lydnad, agility, spår, rallylydnad, ev drag (eller det som jag och hunden tycker är roligt).
Och så är det ju namnet...
 
Innan har jag varit 100% säker på att jag ska döpa honom till Freddie efter min stora idol Freddie Mercury, men detta har jag nu gått ifrån. Jag kan helt enkelt inte se Freddie som en hund, Freddie är ju personen Freddie Mercury!
 
Sååå. Jag har suttit och spånat fram och tillbaka (SUGER verkligen på att komma på hundnamn), och detta är de namn som jag kommit på hittills:
 
Baloo, Björne, Nalle, Rufs, Frasse, Atlas, Faxe, Trolle, Aslan.
 
Aslan är nya favoriten. Men är ju fortfarande långt kvar, kommer säkert hinna ändra mig tusen gånger tills dess, men är ju alltid kul att tänka! :D 
#1 - Bella

Mina favoriter är Aslan, frasse och rufs. Vilken päls färg ska du ha på hunden.
Tips på namn finns här
~~~~~~~~~> http://home7.swipnet.se/-w-77537/djurnamn.htm

Svar: Innan var jag 100% säker på att jag skulle ha en brun, men nu bryr jag mig inte längre utan kan tänka mig både svart eller brun. Så länge den har mer eller mindre vita tecken spelar det ingen roll :) tack! Ska kolla igenom! :D
Mio

#2 - Sanna

Själv är jag väldigt förtjust i fantasynamn.

Finns en bokserie som heter Eragon. En serie med drakar, Alver och demoner så som det ska va i fantasyn.

Eragon, drakriddaren, är huvudpersonen. Men ett namn som fastnat i mitt huvud är hans storebror. Storebror är väldigt heroisk, snäll och modig. Man skulle kunna skriva en hel bok om bara honom (trots att han är en bi-person). Han räddar sin by, slåss mot faror som inte är av denna värld och lyckas trots att han inte är magisk, som sin bror. Och så klart, han räddar sin älskade flicka.
Hans namn är Roran. Jag tycker det är så oerhört vacket. Skaffar jag en hane ligger det högt på listan. Men du kan få det av mig ^^

Böckerna är f.ö. väldigt läsvärda!
//mvh bokmalen

Svar: hahha tack! :D Kan vara värt att läsa, är det serien av Christopher Paolini? Har sett första filmen bara! :)
Jag har bara ett problem som gör att jag tvekar till namn innehållande R, nämligen att jag inte kan säga R (låter som ett v/j så t.ex. Rufs skulle bli Jufs eller något i den stilen), men ska ha det i åtanke, för det var fint! :D
Mio