Mio och Aslan

trädgårdsarbete hos mormor och morfar!
Idag är det jag (Fanny) som haft hand om Mio. 
 
Vi bestämde oss för att gå bort och hälsa på mormor och morfar (eller ja, jag bestämde och Mio bara viftade på svansen och såg glad ut).
 
På vägen bort tränade vi lite. Runda stolpar, balansera på parkbänkar, sitt, ligg, rulla runt, spela död och lite andra trix. Han är en aning dragig när man går i koppel, men om han får ost går han som en ängel vid vänster sida, han kanske är en mus innerst inne? ;) 
 
Väl borta hos mormor och morfar blev Mio bjuden på knäckebröd (JIPPIE! tyckte Mio), men sedan när vi var ute i trädgården blev det inte lika kul. Trädgården = leka tycker Mio, men nu var det trädgårdsarbete som gällde, i alla fall för mig så Mio fick sitta fast i en långlina vid altanen.
 
Och fy vad tråkigt att sitta helt ensam och inte få uppmärksamhet tyckte Mio! Ute ska man ju leka!!! FAAAAANNNYYYY LEEEEK MED MIG!!!
 
men jag var tvungen att arbeta, många fruktträd att klippa och buskar att fixa till.
 
Så det hela slutade med att Mio satt och övade sin sångröst... högt och länge. Pinsamma hund!!!
 
Så till slut fick han gå lös istället. Jippie tyckte Mio, fick ett ryck och rusade runt som en galning och grävde, skällde, rullade och verkade inte veta riktigt vad han höll på med ända tills Frida kom och hämtade oss xD Men jag älskar honom ändå! :D 
fanny
 
tipsar även om ytterligare två portisbloggar som ger sin syn på livet med portis! :D