Mio och Aslan

Inofficiell utställning!
Så idag var det dagen D! Vi var på ringträning i torsdags och började träna på att ställa honom tidigare samma dag. Där kan jag väl inte säga att det gick något vidare... Mio kunde inte stå stilla och springa fint kunde jag glömma! Jaga alla andra som sprang var mycket roligare! Så jag var nervös för dagen men hade inga större förhoppningar. Vi kom dit tidigt trots att Mio skulle ställas som en av de sista hundarna. Han skötte sig exemplariskt utanför ringen! Låg och sov eller tittade, inget busande eller skällande. Och så är han ju en knähund med! Kamma honom var inte heller några problem. Jag hade en enorm tur idag, jag har inget utställningsoppel själv men kunde låna Mios kompis Smillas som passade på honom. Och plötsligt kunde han springa när jag tränade! Förstår inte vad som hänt liksom över en natt! Så jag fick lite större förhoppningar om dagen.
Vi hade nummer 89 av 93 så det blev mycket väntan... Och jag var jättenervös! Det brukar jag inte vara, men denna gången blev jag det redan igårkväll och funderade på allt som kunde gå fel!
I väntan på att få gå in i ringen. Regnet som duggade strax innan gav med sig. Vi fick ett litet problem en stund innan han skulle in, men det löste sig som tur var!
 
I ringen visade sig Mio från sin bästa sida! Sprang fint utan problem. Undra om det satt i kopplet? :P Tandvisningen gick fint och att ställa upp honom gick också fantastiskt!
 
Det framsteget han har gjort när det gäller uppställningen på bara någon dag är fantastiskt! Nu kan han stå stilla några sekunder utan att få godis och jag får hålla i svansen!
Han fick superbra kristik!
 
"Underbar könsprägel med det vackraste huvudet jag sett på länge! God hals, härlig blick och uttryck. Tillräckligt bröstdjup för åldern. Bra benstomme, bra svans som är härligt viftande. Rör sig med ett otroligt steg. Kan man få ta med denna hem? Rör sig underbart. Grattis till en helt otrolig valp! Välvisad. Lycka till i framtiden"
 
Kan jag säga att jag är något annat än nöjd?! Han fick HP och blev BIR valp!
Därmed gick han vidare till BIS finalen.
 
Här visar jag honom i BIS finalen för valpar 4-6 månader. Trots andra hundar som sprang samtidigt skötte han sig finfint!
Här slutade vi som BIS 4:a av totalt 11 valpar i finalen! Så sjukt nöjd! Det hade jag aldrig väntat mig på min och Mios första utställning!
Här är Mio med dagens pris! :) Så enormt stolt över min lille kille! Tack Therese för att jag fick just honom! Nu är det inte bara jag och alla jag träffar som tycker han är underbar utan nu är han det på pappret med! :)