Mio och Aslan

Lugn hund
Jag får mycket beröm för Mio, kanske mest för att han är så söt, men nästan lika ofta för att han är lugn! Han har stort tålamod med barn och de får gärna klappa honom. Självklart sitter jag med och håller koll på honom för säkerhets skull, men känns ändå bra att han sköter det så bra! När jag pratar med andra eller bara sitter still brukar han ganska snabbt lägga sig och vänta på att det ska hända något. Många säger att han är väldigt lugn! Jag håller med! Han sover hela förmiddagarna. Frammåt fyratiden börjar han vakna till liv och bli pigg! Det är först då han blir skällig med. Då är han ingen lugn och gosig hund... Men jag har kommit fram till att skällandet kanske beror på att han är underaktiverad. Han får aktivitet, men inte alltid på kvällen. Ska försöka börja köra hans träningspass lite senare på kvällen istället. Börjar släppa tanken att han är övertrött. Förr eller senare ska jag hitta problemet! När skällandet är löst är han perfekt! Väldigt lyhörd och rolig att träna med, lugn i de flesta miljöer och lätthanterad. Som han är nu hade jag väntat mig att han skulle vara som kanske 2-3 åring! Hade väntat mig mycket mer bus och springande än det är. Ska bli mycket spännande att se hur han blir som vuxen!