Mio och Aslan

Mio på valpkurs!!!
teori är tråkigt tycker Mio, då sover man istället!
 
 
Valpkursen har verkligen varit en riktig guldklimp, tur det är några gånger kvar ännu så man kan suga i sig ännu lite mer tips och information!!! Jag som trodde att jag kunde mycket om hundar... I teorin ja, men att sedan överföra teori till praktik är inte lika lätt. Utan valpkursen skulle Mio antagligen varit kaos, eller ja, i alla fall inte alls lika enkel som han är nu! Jag har fått bättre förståelse för hur jag ska hantera hans olika beteenden samt att positiv inlärning är den bästa inlärningen, hellre belöna när han gör rätt och avleda och därefter belöna när han bryter ett oönskat beteende än att skälla på honom!
 
Jag tror nästan att jag lär mig mer på kursen än vad han gör, fast då sover ju han på teorin till skillnad från mig ;)
 
/Fanny