Mio och Aslan

Promenad!
Idag gick Mio och jag en ganska kort promenad men tränade mycket. Fokus var lite till och från idag, ibland fanns den inte alls och minuterna senare var den bra.
Vi var på en lekplats och balanserade på bänkar och hade framtassarna på gungande leksaker. Körde även lite balansgång på ett kullfallet träd, både smalare och bredare grenar.
 
Sedan tränade vi på ett nytt kommando - pinnen. (Alltså skicka iväg runt en pinne/stolpe). Började med det igår, nu kan han runda den från en meters avstånd!
 
 
Efter detta hittade vi en skata som var väldigt orädd som vi tränade passivitet med. Jag satt på en bänk och Mio framför mig. Skatan hoppade till och med upp på bänken, knappa halvmetern från oss! Då reste sig Mio upp, men jag satte honom snabbt igen. Superduktig! Kan inte vara så mycket jakt i honom! Passerade skatan gående ett par gånger med 1 meters marginal.
 
Påvägen hem hittade Mio en rolig pinne han bar runt på en stund. Som tur är hittar han nästan bara oskyldiga saker. Bajs går han nästan alltid förbi. Men gräs! Torrt gräs, nyklippt gräs, gammalt gräs, blött gräs, beta gräs..... Tydligen oemotståndligt gott. Min lilla kossa... :P Här har ni honom med pinnen.