Mio och Aslan

Fortsättningskurs gång tre!
Idag var det dags för kurs igen och det blev lite stressigt att hinna dit så promenaden innan uteblev tyvärr. Men idag skulle vi börja med att träna på hundmöten så vi fick gå en runda i skogen i alla fall! Till en början var han totalt ofokuserad och inte alls samarbetsvillig, men efter en stund gick mötena ganska bra! 

Vi tränade även på fritt följ med lite störning (alla gick runt och "minglade"). Detta klarade Mio super med släpande koppel. Nästa gång ska de vara lösa så nu ska vi träna massor de kommande två veckorna! 

Ligg i olika varianter var inga problem för Mio, han fixade alla varianter galant! Men det har vi ju tränat en hel del på.

Stanna kvar gick bättre än väntat. När vi är själva vet jag ju att det fungerar, men med andra hundar runt omkring så visste jag inte hur det skulle gå. Jag han gå 40 steg från honom innan han reste sig upp. Men han stod kvar i alla fall även om han gjorde fel. Dock så trodde han att jag gömt något så när jag skulle belöna när jag gjort ett korrekt försök stack han iväg och letade som en galning. Men inkallningen gick bra denna gången! Skönt!

Inne var han ganska lugn till en början, men sedan blev han lite rastlös. Då satte jag mig på golvet med honom vilket fungerade då han lugnade ner sig igen. 

Nöjd med träningen idag! Nu ska det tränas inför näst-nästa vecka!