Mio och Aslan

Härliga skogspromenader!
Senaste dagarna har det blivit flera långa skogspromenader. Det är så härligt att gå där nu och se hur skogen vaknar till liv! Den ändrar sig varje dag nu! Mio har dessutom skött sig jättebra! Vi har tränat en hel del, mest vardagssaker som inkallning, stanna kvar, sitt och ligg. Men även en hel del balansövningar, godissök och leksakssök. Jag försöker att ha honom lös (i linan) så mycket som möjligt och människomöten fungerar jättebra! Försöker träna på att skvallra, vilket verkligen skulle vara toppen om han lärde sig. Han har även fått gå lite utan lina där jag har bra sikt och då jag känner att han lyssnar. Han springer aldrig långt ifrån mig utom på några få ställen. Det är samma ställen det händer på varje gång. Han tappar fokus, lyssnar inte och rusar runt och nosar. Så har det varit någon dag nu så jag gissar att det är någon löptik som går just de stigarna (de som ligger närmast bebyggelsen). Som tur är så hag jag inga problem med att kalla in honom och sätta på koppel. Visst drar han som en idiot, men hellre det än att han springer för långt bort. Nu försöker jag undvika just de stigarna där jag vet att han blir sådan. Så fort jag viker av till en annan stig har han blivit som vanligt igen efter några minuter. 
Mio hittade ett berg att klättra upp på!
Nja, något berg var det kanske inte. Men en sten på 40 cm höjd är väl nästan ett litet berg i alla fall?
Ny, lite bättre blåsippsbild.
Mio vad glad!
Tyvärr är det så svåt att visa på bild hur mycke blåsippor det faktistk är! De fastnar helt enkelt inte på bild...
Sist men inte minst, utsikten denna gången. I alla fall jag tycker det är lite kul att se den från dag till dag då det blir så olika beroende på väder.