Mio och Aslan

Nytt halsband!
Nu har jag äntligen tagit lite bilder på Mios nya halsband! Det var dock väldigt svårt då det är massor med päls ivägen! Han har ju nästan enbart haft sele innan, men ett halsband är ganska smidigt att ha ibland också! Men jag ville hitta rätt halsband så därför har jag inte köpt något tidigare.
 
Hade vissa krav på det:
- halvstryp
- lite bredare
- inget blingbling utan ganska enkelt och stilrent.
- helst reflex
- gärna läder
- mörkblått
 
Något sådant halsband har inte dykt upp så jag tröttnade och beställde på nätet istället, från www.vibri.com
 
Där fick jag med nästan alla punkter förutom läder, det fick bli konstmocka istället. Men det blev toppen ändå! Jag fick ju snygga brodyrer istället! Är dock en aning orolig för att jag tog till lite för lite så han växer ur det, men det problemet får jag lösa när det dyker upp. Så mycket till borde han ju inte växa...
Att det skulle vara mörkblått beror på att Mio har alltid varit mörkblå. Jag hade från en början tänkt mig rött och han har ju en hel del röda saker med, men det är ändå mörkblått som är hans färg. Det är för att han hade ett mörkblått halsband hos uppfödaren. Att det dessutom är min favoritfärg gör ju inte saken sämre!
 
Så här fin var han som liten med sitt blå halsband.
och så här snygg är han idag!