Mio och Aslan

Påskafton med Mio
Idag har det varit fullt upp för Mio. Det har varit en hel del folk och hänt mycket saker runtomkring. Men han har tagit det hela med ro. Vi har gått våra promenader, en längre med honom helt lös. Jag hade glömt linan hemma så jag släppte honom helt. Det gick jättebra! Tror att han kan mer än jag vågar tro... Annars har han mest sovit ute i köket. Man måste ju hålla ett extra öga på all god mat så den inte smiter! Tur att han inte rör någonting! Det vågar han inte. Men tigga, det kan han! Tack och lov på ett någolunda trevligt sätt.
Istället för påskägg fick han leta revben i trädgården. Kul! Vi var ute mycket i trädgården där Mio gärna springer runt och busar eller håller koll på vad som händer runtomkring.
Dyker något upp säger han till.
Dagen till ära så damp även hitta ut kartan ner i brevlådan! Detta har vi längtat efter! Så jag och Fanny åkte iväg för att påbörja letandet efter kontrollerna. Vi började kvart i åtta vilket innebär att solen redan hade börjat gå ner... De första kontrollerna var mitt ute i terrängen, så det var en hel del letande, klättrande och snårig terräng. Superkul tyckte vi alla! Speciellt när vi hittade kontrollerna! Den sista kontrollen var vi nära att ge upp vid. Då var det nästan helt mörkt i skogen och vi gick utan stig med ficklampa... Det kändes ganska hopplöst, men vi gav det en sista  chans och lyckades gå rakt på kontrollen! Vi var ett mycket nöjt gäng som åkte hem med 7 hittade kontroller!
 
Glad Påsk!