Mio och Aslan

RLD N!
Idag bar det iväg till Skara för vår tredje officiella rallytävling! Superspännande! Sist var jag inte nervös, men det var jag denna gången! Aslan fick också följa med, bra miljöträning! Vi körde dock lite fel väg dit så vi kom dit en ca 40 minuter senare än planerat vilket skulle ge oss en halvtimme till start. Onödigt stressigt... Som tur var gjorde det inget för de var också efter i programmet.
Enligt vädret skulle det vara i princip regnfritt hela dagen. Men inte. Regnet började precis när jag och Mio skulle in, som tur var bara lätt dugg, men det fortsatte resten av dagen så det var lite blött och kallt. Men vad gör det när man har roligt?
 
Banvandring
Aslan tittade på.
Mio var inburad. 
Dagens bana var ritad och dömd av Beatrice Palm. En gansa snäll bana tycker jag, t.ex. att hon har 126 ("Sitt spring") istället för bara "Sitt" då man måste komma ihåg att springa själv. Den kändes bra i alla fall! Vi skulle ut som nummer 20.
Jag och Mio var laddade till tusen och vilken känsla vi hade! Han var med mig hela banan och ingen av oss gjorde några onödiga slarvfel! Frågan var bara hur mycket småsaker det var... 
 
Efter en lång väntan i regnet var det dags för prisutdelning. Godkänt resultat var det ju i alla fall. Sedan började de räkna ner från 4:e plats eftersom ma fick välja priser på ett bord. 4:e plats var 95 poäng så jag gissade att vi skulle bli uppropade ganska snabbt. Jag hoppades på över 90 i alla fall! Men inte. De kom till 90, till och med till 87 innan jag började fundera. Kan vi ha förlorat så många poäng? Det kändes orimligt... Så när det bara var pallplatserna kvar och jag fortfarande inte var uppropad kändes det helt otroligt!
 
Tillslut fick vi veta - vi blev 2.a med 99 poäng! Det kändes helt fantastiskt med en andraplats och 50 startande! Behöver jag säga att jag är stolt över honom?
 
Vi hade fått ett ynka poängs avdrag på "Sitt spring" (126) där han satt lite snett. Domarens kommentar var "Otroligt snyggt! Harmoniskt och fint!"
 
Vi fick ett pris med, tyvärr stod det inte i vad eller placering, men vad gör det egentligen?
Utöver det fick vi en liten plastburk med speciallock, en pipleksak, 20% rabatt på ett köp hos Tassashop.se, ett presentkort på 1h gratis träning på Hundarena Skövde och presentkort på 1 öppen träning på samma ställe. För min del var tyvärr presentkorten ganska värdelösa då jag inte kommer åka till skövde för att träna när jag har världens bästa klubb här hemma (www.jbhk.se). Men superkul ändå!
 
Så nu är det bara att skicka in en ansökan om rallylydnadsdiplom!
Mio kan numera titulera sig som RLD N Aquastar´s Lucifer! 
 
 
 
#1 - Paco

MYCKET imponerande, grattis igen!!