Mio och Aslan

Röntgen och resultat!
Igår åkte jag och Mio hem från Uppsala där vi varit i nästan en vecka (berättar senare varför). På hemvägen åkte vi via Söderköping - det var äntligen dax att röntga Mio! Jag har hört lite blandade historier från HD-röntgen där man får fel resultat för att hunden ligger fel, så jag kände att ska jag göra det kan jag lika gärna åka till någon som verkligen vet vad den gör! Annars kommer jag alltid att undra om ett dåligt resultat hade kunnat bli bättre hos någon annan... Men vi håller tummarna för att det ser bra ut! Vi hade hört att Söderköpings djurklinik är en av dem bästa (Krister Julinder).
Vi åkte från Uppsala runt halv 8 och var framme fyra timmar senare. Då var det ändå någon timme kvar till vår tid, precis som planerat. Men vi fick komma in direkt då de redan var klara med det som skulle göras! Så det gick väldigt fort. På nolltid var han sövd och redan inne på röntgen. Jag valde att ta både ED och HD när jag ändå var där, kostnadskillnaden var ändå väldigt liten (Dessutom var det mycket billigare än på många andra ställen!). De var jättetrevliga där och nu hoppas jag bara på ett positivt resultat. Båda hans föräldrar har HD A så jag hoppas att det ser bra ut även om man aldrig kan vara säker. Trött kille efteråt...
Mio var ganska groggy efteråt och sov större delen av hemresan. Vi passade även på att passera hans uppfödare Therese Rehn. Det är lite komiskt att hon bara har sett hans "ovanliga" sidor, antingen helt knäpp som bara skriker eller halvt sovande... Men vi hade en trevlig stund ändå. 
 
Vad vi hade väntat var att resultatet skulle komma ut tidigast på torsdag kväll, men nu var SKK riktigt snabba! Ett dygn efter röntgen låg resultatet ute på SKK! Imponerande! 
 
Mio har HD B och ED ua (0)!
Underbart! Nu så kan vi träna agility och cykla utan att oroa oss! Detta är ju ändå något jag har varit lite smått orolig för även om jag har hoppats på att det skulle vara bra. Lättnad!