Mio och Aslan

Utflykt
Nu när vi varit ensamma hemma har det blivit en hel del längre promenader. Vi har gått på bondberget, och igår gick jag och Aslan hela vägen ner till city längsmed vätterstranden. Där blev vi faktiskt utskällda av en äldre man för att jag gick ca 1,5 meter ut på gräset på gångvägens högra sida, på strandsidan. Det är nämligen hundförbud på stranden, och den gick enligt honom fram till gångvägens asfalt. Hundar skulle minsann gå på andra sidan, annars skulle polisen komma. Att det sedan satt fem-sex hundar nere på stranden i stora människosällskap utspridda från Rosenlund till rondellen vid ED, det var tydligen okej.
En styck Canis Silverrygg. Aslan har nämligen blivit nästintill vit på sina ställen på ryggen. Han är supersnygg om jag får säga det själv!
 
Hur som helst, väl i stan besökte vi Jönköpingsfesten. Förvånansvärt mycket folk med tanke på vädret, när jag gick hemifrån var det sol så hade klätt mig därefter, men halvvägs längsmed vätterstranden började det regna och regnade hela vägen tills jag kom hem igen.
 
 
Efter att ha gått genom city bestämde vi oss för att ta bussen tillbaka hem. Bussen var sen och när den kom var den överfull. Då var jag såå glad att jag tränat så mycket bussåkning med Aslan. Fick stå i en trång gång och kunde varken röra mig framåt eller bakåt. Aslan bara rullade ihop sig till en liten mellan mina ben och låg kvar där tills vi klev av.
 
Det blev ett riktigt äventyr med andra ord! Hanna sov över hos en vän, så var helt ensam med Aslan. Vi hade en riktig myskväll han och jag. Sedan tog vi en lång sovmorgon, de senaste dagarna har jag fått tvinga ut honom framåt 10-tiden, när jag försökt få ut honom tidigare än så har han bara knorrat missbelåtet och fortsatt sova. 
eeeey matte låt mig sova, sluta vara så pigg, klockan är ju bara halv tio!
 
Vi har lagt in tre- fyra längre träningspass om dagen, och det mesta har börjat sitta riktigt bra! Hans favoritkommando är nog "hit!", då flyger han fram till mig och sladdar in vid sidan med viftande svans. Han älskar verkligen att jobba! Vi tränar oftast med hans mat. Aslan är nämligen så matgalen att han helt tappar fokus om man har godis som är för gott. Leversnittar och Frolics fungerar, men godare än så, då blir det kortslutning i hjärnan ;)
 
/Fanny