Mio och Aslan

Inofficiell rallytävling!
Nej, inte kunde jag hålla mig till att tävlingssäsongen var över! När det dök upp en inofficiell tävling inte långt från mig var jag bara tvungen att delta! Mio och jag tränade inte så mycket inför detta, det blev bara ett pass under veckan och lite detaljer inomhus. Men det skulle blli kul ändå! Vi var inte så många i fortsättningsklassen så det hela gick ganska fort, dessutom tittade solen fram! Banan var däremot väldigt lerig efter både avancerad och mästare... Som tur var lyckades jag hålla mig på fötter. Mio var superduktig! Men då det var lerigt tvekade han lite på sitt. På grund av detta råkade jag sätta om honom när jag trodde att han aldrig satt sig... det var himla synd då vi annars fått 98 poäng! Nu fick vi 88p vilket jag också är väldigt nöjd med! Dessutom tog vi hem vinsten! Vi hade en riktigt kul dag i solen! Domare var Caroline Gustafsson
vårt protokoll: sen på skylt 2 (-1), förarfel på skylt 6 (-1), och fel övning på nr 2 (-10). Kommentar: Mycket fint!
 
Den här gången blev det även en film!
Mio vann ett tuggben som han väldigt gärna ville ha direkt, men det fick vänta tills vi kom hem!