Mio och Aslan

Rådjur, löp och massa annat
Igår var jag och Aslan ute och gick med vår kompis Saga och hennes hund Hailiy (som Aslan för övrigt ÄLSKAR, de har superkul ihop!). Hailiy verkar dock vara påväg in i löp, för igår var hon extra intressant, och när de lämnade oss på busshållplatsen efter promenaden satt Aslan och SKREK så det ekade mellan husen xD Men han lugnade ner sig så fort vi kom hem och sov resten av dagen :P
Idag har vi inte gjort överdrivet mycket, en promenad på förmiddagen, bus i trädgården, promenad vid lunch, sedan var matte iväg och delade ut CV:n (är arbetslös för tillfället, men vet ni något jobb som finns ledigt så tipsa gärna ;) ) och shoppade lite (en kudde för 70 kr på IKEA och . Sedan blev jag inbjuden till bästa vännen som är nere i Jönköping igen, hon pluggar i Linköping nu och har inte träffat henne på säkert två månader. Så Aslan fick vara med föräldrarna och Hanna idag.
  Var regn där jag bor men redan i första backen (ca 1 km från vårt hus) började snökaoset. Man såg inte ett skit pga snön som yrde runt, det var inte upplogat, men slaskigt och totalt kaos. Bilarna körde i 50 på 100-väg, jag skämtar inte! Riktigt obehagligt väder och väglag!!! På hemvägen hade jag väldigt tur. Bästa vännen var också med i bilen, och vädret var likadant så vi körde extra långsamt (runt 50 på 70-väg), var helt ensamma på vägen så det gick att köra långsamt, tror ändå inte någon skulle velat köra fortare där. Helt plötsligt skuttar ett rådjur över vägen, medan fem-sex andra står i vägkanten påväg ut. Tack vare att jag körde så långsamt hann jag bromsa och det första rådjuret hann över med några meters marginal medan de andra stannade, men var ändå läskigt!
/Fanny