Mio och Aslan

Kul i skogen!
Idag tog Mio och jag en långpromenad i skogen. Jag laddade upp med falukorv och lite annat smått och gott, en leksak och långlinan. Sedan gick vi ut! Overallen var på och det är jag glad för då det var ganska lerigt uppe i skogen. Idag var både jag och Mio på samarbetshumör så det fungerade super! Mio lyssnade och matte var rolig. Det var även så pass varmt att jag inte behövde ha på mina vantar! Riktigt vårväder ute nu! Vart tog vintern vägen?
 
Vi letade efter hans leksak i skogen, busade med leksaken, hittade godisträd, körde godissök, hoppade upp och ner på allt möjligt, balansgång, massa spring och lek och såklart fanns det massor med pinnar att bära på! Dessutom hade jag med klickern ut så vi tränade lite smått och gott. Hellyckad promenad med andra ord! Mio höll sig nära mig, hade bra kontakt och fixade möten med andra personer helt galant! 
 
"Ska vi gå vidare nu, du och jag matte?"
 
Godisträd!
Vi besökte utsikten.
Min snygging!
Lille herr skäggmurvel. Så här skäggig har han nog aldrig varit innan! Men snart ska det bort.
Mio väntar på att få ta godisbiten på stubben.
Kameran ville inte samarbeta idag, jag ville ha någon snygg bild "in action" - bild, men det ville inte kameran. Trotts ett par försök fick jag inte ett skarpt foto! Men, men, man kan ju inte lyckas varje gång.
Superkul promenad, eller hur?
 
Jag avslutar med en liten film på när vi kör godissök. Ha en bra helt!