Mio och Aslan

Mindre lyckad promenad...
Som sagt så börjar jag jobbet sent och går då en långpromenad med Mio på morgonen. Det skulle vi göra även igår, men vi kom bara 200 meter innan vi vände hem igen. Anledning? Det hade fastnat massor av bajs i pälsen så han ville inte gå. Det var ju ganska länge sedan sist, men nu blev jag återigen påminnd om varför man ska ha en portisklippt hund! Så det blev ju inte alls som tänkt utan vi hamnade i duschen istället. Nej, nu får jag hoppas att det var sista gången!
 
Det får bli några duschbilder från fjällen. Trots overall och balsamspray fick han lite snöklumpar, så det var bara att duscha efter promenaderna. Mio är måttligt road...
 
 
 
#1 - Marina (Ivan)

Va roligt att du följer min blogg! Jag följer er nu också :-)
Våra killar är ju nästan lika gamla. Ska du ha en till portis nu? Jag vill också ha en till men jag väntar tills Ivan är 2 tänkte jag. Lite frestad blev jag dock då Ivans uppfödare ska ha valpar nu i mars. (http://www.freewebs.com/watercoat/planeratplans.htm)
Mio är sååå söt, och det där med bajs i baken råkade vi också ut för många gånger innan vi klippte Ivan. Härliga bilder du lägger ut!

Svar: Det är faktiskt så att den kullen är den jag är mest intresserad av, gillat kenneln jättemycket sedan jag hittade dem i samband med att Ivans kull föddes :D Kombinationen mellan Holly och Morris verkar jättebra, så hoppas hoppas hoppas på en liten kille därifrån! (om det föddes en liten brunis med vita tecken, eller en liten Ivan-kopia, då skulle jag bli alldeles överlycklig!)

Mio är Fridas hund (är jättekrångligt att hålla koll eftersom vi är två på F som ser likadana ut och skriver nästan likadant), men nu är det min (Fannys) tur att skaffa portis! Så hoppas hoppas hoppas på Watercoats kommande kull!

/Fanny
Mio