Mio och Aslan

Slalom och bakdelskontroll
Fick verkligen inspiration av gårdagens kurs och ny motivation till att träna! Idag har vi tränat lite på target och bakdelskontroll. Han ska stå på, i detta fallet, en liten pall och hålla kontakt med mig som står framför honom (därmed flytta bakdelen). Åt ena hållet fattade han direkt, men andra hållet har han lite svårare för. Idag lyckades jag i alla fall få honom att flytta baktassarna åt rätt håll. 
 
Sedan tränade vi lite trick, bland annat slalom mellan benen. Detta är ett av hans favorittrick! Jag lärde honom egentligen bara slalom mellan benen när jag går framåt, resten har han listat ut själv. Det är egentligen bara olika varianter på det. Nu kan han slalom framåt, när jag går åt sidan, 8an och när jag backar och han går framåt. Med tiden hoppas jag att han lär sig backa slalom också, men det får vi ta det lite lugnt med.