Mio och Aslan

Target
Wohoo! Träningen har gått en bit frammåt! Vi har börjat lite med targets den senaste tiden, både tass och nos. Detta har varit lite svårt innan jag skaffade klickern, men nu börjar jag se resultat! Främst när det gäller tasstargeten. Mitt mål har varit att han ska gå till targeten (i mitt fall en telefonkatalig), ställa båda tassarna på den och kunna följa mig med blicken när jag går runt den (alltså genom att flytta bakdelen men stå still med framtassarna). Vi har länge tränat på att ställa tassarna på den och skyndat långsamt. Men plötsligt så förstod han att det var lönsamt att stå kvar på telefonkatalogen! Då gick vi ganska snart på att belöna när han flyttade bakdelen. Nu på bara någon dag kan han flytta runt katalogen åt ena hållet! Jag blev så glad, det hela har kännts så omöjligt! Men träning ger färdighet!