Mio och Aslan

Hej mitt vinterland!
Nu var det ett tag sedan vi gick denna rundan i skogen. Det har varit så lerigt att jag valt andra vägar istället. Men nu när snön kommit och det är kallt blev det av! Så vackert! Jag älskar verkligen när skogen är snöbeklädd! Mio sprang i lina och var duktig som vanligt! En gång smet han in lite i skogen och nosade efter något, ett spår kanske? Han har i princip aldrig gjort det tidigare. Som tur var så bröt han när jag kallade in honom.

Även idag blev det en hel del bilder!
 
Äta snö är mums!
Idag fick tofsen vara kvar hela promenaden! Ofta tappar han den halvvägs...
Vårt vackra vinterland! Det kommer bli ännu finare om det kommer mer snö!
När matte ropar är det full fart som gäller!
20 kg kanonkula mot en hukad matte kan bara sluta på ett sätt...jag blev nertacklad!
 
Vi passerade utsikten! Tyvärr syns färgerna lite dåligt på bilden, men med lite fantasi så går det nog att ana hur det såg ut.
Sedan var det ju pinnjakt, som vanligt.
 
Tyvärr var det inte helt lätt att få skärpan på rätt ställe... jag får skärpa mig till nästa gång!
Kan det vara ett spännande spår?
Huvudet är mer i än över snön.
Jag tog snöbollen! Mio in action!
Mmmm...en till god pinne!
Titta matte vilken fin pinne jag har hittat!
 
En lyckad promenad!