Mio och Aslan

Barn och hundar
När jag var liten ville jag hälsa på alla hundar jag träffade. Men jag hade lärt mig att man ska fråga först. Nu när jag har hund själv märker jag att det inte är självklart. Många gånger har det sprungit fram barn till Mio. Som tur är så gillar han barn. Men igår var det ett barn som gjorde mig lite irriterad!
 
Vi  var en restaurang, Aslan satt i Fannys knä. Då sprang ett litet barn förbi och knäppte Aslan på nosen! Aslan brydde sig inte utan tittade bara lite, även han är jättesnäll. Men tänk om man har en hund som inte gillar barn? Så gör man bara inte! Det kunde ha varit "fel" hund. Tänk om alla kunde lära sig att man frågar först!
 
 
#1 - Elin & Olle

Idag verkar inte barn få den "läran" att man FRÅGAR FÖRST alla hundar gillar inte barn/främlingar!
min hund har gått från att gilla barn, till bara acceptera barn han känner pga barn bara kommit fram... tyvärr även vuxna!
förra sommaren kom de fram ett barn o körde upp en leksaks pistol i nosen på honom! o ja sa NEJ chockad, o mamman bara TITTADE PÅ sen gick dem... då ja va så chockad kunde ja inte göra så mkt tyvärr...

#2 - Paco

Låter förfärligt, vi har haft bättre tur tror jag. När Paco var jätteliten var jag förvånad över hur ointresserade barnen var här i Skåne av att komma fram och hälsa, dom tittade inte ens! I år har det sprungit fram barn när vi har varit i Simrishamn men alla utan undantag har frågat om dom får klappa...men skulle en liten person bara springa fram tänker jag direkt säga till föräldrarna att kolla först, det är ju deras ansvar.