Mio och Aslan

Lyckad kursgång!
Rallykursen igår gick toppen! För första gången någonsin var Mio lös under hela träningspasset! Jag var enormt imponerad över honom! Vi tränade följsamhet och kontakt med lös hund i början och sedan kopplade jag honom inte. Det kändes som att det var en riktigt bra dag igår så jag tänkte försöka ha honom lös. Han arbetade jättebra men kunde även sitta stilla vid mig någolunda passiv utan att bry sig om varken hundar eller människor! De kunde passera knappa metern ifrån honom och han tittde ändå på mig. Jättebra träningstillfälle! Dessutom såg vi en enorm förbättring på framförskyltarna jämfört med sist då han gick lite snett och vint. Nu var det riktigt bra! 
 
Inne sov han ganska mycket, men visst kan han vara lite gnällig när det blir för länge. Träningspasset inne var inte lika bra, men jag är ändå mycket nöjd med kvällen! 

Till nästa vecka så är nog det svåraste vi ska träna på att JAG ska göra rätt. Jag kan nästan träna utan Mio... Just nu känns det lättare att lära Mio något än att träna mig själv. Vet ju att jag har gått lite knäppt i det fria följet, t.ex. tittar på honom och då får jag helt fel vinkel på kroppen vilket gör det svårare för Mio. Men ingenting är omöjligt!