Mio och Aslan

Problem vid kohagar...
Har sedan jag skaffade hund stött på ett problem när det gäller kohagar. Elstaketet är oftast för lågt för att jag ska låta Mio gå under. Men det finns ju alltid olika former av övergångar.
 
1. Färister. Här uppe i skogen finns det en sådan. Jag bär alltid Mio över den för att inte riskera några brutna ben, men det är inget större problem.
 
2. Vet inte vad den kallas, men som en V-formad färist. Bär alltid Mio äver dessa med. Jag ogillar dessa starkt då jag är orolig för att halka på dem, speciellt när det är fuktigt!
 
3. Trappsteg. Dem brukar vara bra då Mio ofta kan gå under och jag gå över.
 
4. V-formade genomgångar vilka är de absolut bästa om man har en lite större hund! (Bortsett från grindar, men de känns ganska ovanliga.) Jag behöver inte bära Mio och det är bara att gå igenom utan massor med trassel.
 
Skulle jag sätta de olika typerna i någon rangordning skulle det vara V-formad genomgång, trappsteg, plan färist och sist den vinklade. Vilken av dessa typer är vanligast då? Jo den vinklade som är absolut värst! Tänkt vad mycket enklare det vore om man kunde välja någon av de andra. Går jag rundan förbi kohagen nu måste jag passera minst 3 sycken sådana där hemska saker...