Mio och Aslan

Rallyträning med löptik
Idag på rallykursen tränade vi på följsamhet och lite slingor. Mio är en helt underbar hund att jobba med! Han vill bara mer och mer, det är ju så roligt! Kontakten är jättebra just nu och han gör nästan alltid som jag vill. Vi är nu och slipar på smådetaljer.
 
Idag var det dessutom en löptik med. Flera av de andra hanarna hade lite problem med koncentrationen (även Mio mot slutet), ganska stort störningsmoment. En av de sista slingorna jag och Mio körde innan det var slut bestod av 6 skyltar. Det var den banan löptiken precis varit på så vi passerar med bara någon meters avstånd. Mio visar självklart intresse och tappar fokus. Jag tror att det kommer gå åt skogen... Men jag blev glatt överraskad. Några meter efter mötet startar vi banan och han fixar den toppen (bortsett från ett misstag jag gjorde) med bra kontakt. Svårare störning får man nog leta efter.
 
 
"Du behöver ju inte vara här! Ut och tävla med dig!"/kursledaren
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Paco

Mio är ju superduktig som det låter, skam vore det annars som du håller på och tränar honom! Tycker det låter väldigt dumt (är det ens tillåtet) att ta dit en löpande tik....att han trots det presterade är ju toppen.