Mio och Aslan

1 års bilden + vaccination
Nu blir det nog sista "veckobilden" på ett tag. Det händer ju inte så mycket längre. I höjd är han klar och han ligger på ca 53 cm.Vikten har jag fått flera olika resultat på... Hemma fick jag ca 21 kg för någon dag sedan. På djurmagazinets våg fick jag 21,6 kg vilket nästan lät lite för bra. Idag hos veterinären visade vågen endast 20,8 kg. Men jag tror ändå mest på den sista vikten med tanke på att han har varit kinkig med maten och har blivit klippt sedan 11 månaders bilden då han låg över 21 kg. Men någonstans där ligger han i alla fall, dock smal fortfarande men nu äter han i alla fall nästan frivilligt, bara jag sitter bredvid brukar det gå ner! Men han har börjat sortera ut den nya vuxenmaten...lite kinkig...

Hos veterinären skötte han sig super. Satt i väntrumet med en höglöpande tik, men Mio låg still och var tyst bortsett från att han viftade lite på svansen! Inne hos veterinären tog det max 3 minuter totalt. Mio reagerade ingenting på sprutan. Duktig kille!