Mio och Aslan

Fortsättningskursen gång två
Igår följde jag med Frida och Mio på kursen. Efter att ha hört hur Mio betedde sig på första kurstillfället kan jag ju inte säga att jag hade jättehöga förväntningar på honom, speciellt eftersom en av tikarna på kursen löpte.
 
Men - ack vad fel jag hade! Nu var jag inte med förra gången, men idag skötte han sig förvånansvärt bra! Han lekte med leksaken i flera minuter, vid kontaktövningen gick han så fint vid sidan och hade fin kontakt med Frida. Hanteringen har aldrig varit något problem. Man kan kolla tänder, öron, tassar och lägga ner honom med veterinärgreppet utan problem. Om det är en främmande person är det lite läskigt i början så han backar en aning, men sedan låter han sig bli genomgången av främlingen också.
 
Vi fick även testa på skvallerträning. Både jag och Frida har läst massor om skvallerträning men tyckt det varit väldigt flummigt beskrivet och därför inte vågat testa själva. Nu när vi fått lära oss grunderna känns det mycket bättre och ska börja tränas på här hemma!
 
Även under teorin kunde han vara lugn och ligga på golvet trots att vi satt vid bordet!
 
Idag agerade jag fotograf. Nedan följer lite foton från dagens kurstillfälle!