Mio och Aslan

Lek på egen risk...
Att leka med Mio är inte helt ofarligt. Det händer allt som oftast när vi leker att jag avbryter för att Mio råkar bita i min hand istället för i leksaken. Under vintern har det dock inte varit något större problem - med vantar har det ju inte gjort ont så jag har inte trott att det var något större problem. Men nu när jag för en gångs skull var ute utan vantar och kampade med Mio råkade han bita i handen så jag fick två små sår. Inte kul... Men jag gjorde som de sa på kursen - "AJ" och avbröt. Sedan fick han en ny chans och jag provocerade honom att råka ta handen. "Aj" igen och avbröt leken. Tredje gången tog han leksaken. Jag tycker inte att det är okej att "missa" så ofta som han gör så detta kommer vi träna mycket på. Med vantar! Som tur var så gjorde det inte ont, men så onödigt...