Mio och Aslan

Träning på JBK
Idag åkte vi till måndagsträningen igen! Tyvärr var det nästan mörkt så några bilder tog jag inte. Idag var det inte så mycket hundar där, men tillräckligt för att det skulle vara en utmaning för oss. Först gick vi en kort sväng i skogen och tränade på ett tomt fält. Det fungerade bra! Till och med leksaken var rolig! 
 
Nästa steg blev ett stort fält där två andra hundar tränade. Det var ganska långt avstånd till dem men de var ändå lite intressanta till en början. Sedan fick han fokus på mig...och det gick jättebra! Jag kunde till och med ha kopplet släpande på marken! Långt mycket bättre än jag förväntat mig! Leksaken var dock ganska ointressant. När den kom fram var det roligare att nosa i gräset. Godis fungerade i alla fall toppen! 
 
Eftersom det gick så bra testade vi att gå till nästa fält. Lite mindre och lite fler hundar. Även här hade vi ganska bra kontakt och han ville arbeta med mig (men inte med leksaken). Här höll jag i kopplet för säkerhets skull även om han säkert hade klarat det med kopplet släpande. 
 
Mellan passen blev det även lite passivitet. Vi satt 5 meter från några andra hundar och jag trodde att han skulle börja pipa som vanligt, men han pep bara någon gång och höll sig nästan helt lugn. Totalt sett är jag mycket nöjd med dagens träning! Hoppas att det går lika bra på torsdag!
 
Eftersom det inte blev några bilder idag så får det bli några från när vi var där i somras!