Mio och Aslan

Tussilago!
Idag tog vi en vårpromenad i skogen. Det var superhärligt i skogen och vi stötte på massor med tussilago! Här är Mio med de första vi hittade.
Sedan blev det en rejäl promenad. Men något som var ännu bättre var att idag var Mio tillbaka! Oj, vad ombytlig han kan vara! Nu var han kontaktsökande, sprang inte långt bort, lyssnade på inkallning och ville jobba! Trodde inte mina ögon! Dessutom gick han nästan fint i kopplet på mogonpromenaden. Så skönt att veta att den där härliga sidan av honom finns där inne någonstans!
Här är några fina tussilago till! Min absoluta favoritblomma. Den förknippas med våren (som är min favoritårstid) och jag har alltid fått en kruka med sådana på min födelsedag nu i mars. Det är liksom "min" blomma.
Som avslutning på promenaden hittade Mio ett helt rådsjursben! Det var bara skelettet kvar och han sprang glatt runt med benet dinglande i munnen. Vilket fynd! Det fick dock stanna kvar i skogen i väntan på något annat lyckligt djur.