Mio och Aslan

Anpassning efter vädret...
De senaste dagara har det varit riktigt varmt! Alldeles för varmt för både mig och Mio. Han vill inte alls ut och gå några långpromenader i värmen! Idag var det 28 grader i skuggan runt 17-tiden! Tidigare under dagen ännu varmare...
Därför har jag och Mio gått tidiga långpromenader istället och träningspass på em/kvällen. Herr morgontrött är inte överlycklig över detta, men hänger gärna med när vi väl kommer till skogen. 
Idag fick han gå helt lös hela tiden! Jag vågade släppa linan för en gångs skull. Det kändes rätt och han lyssnade bra så linan fick stanna i fickan denna gången! Han har inte fått gå så mycket utan lina tidigare, det var en period runt 6-7 månaders åldern som han fick gå lös, men sedan blev han tonåring och då åkte linan på igen. Nu har han varit duktig ett bra tag så det var väl dags att testa. Nu är han inte en hund som jagar, han går på stigen ett par meter från mig och bryr sig inte om vilt. Om han hade haft viltintresse hade det sett annorlunda ut.

Skogen har även växt något enormt sedan vi var där och gick sist! Vi har ju åkt runt lite överallt och tagit kontroller istället. Vilken härlig grönska det har blivit!  
Fotonörden tittade fram då och då...
Snyggingen själv!
Utsikten.
Det blir nog likadant imorgon. Har haft tur denna vecka då jag börjat jobba sent. Vi får se hur det blir nästa vecka om vädret håller i sig, då kanske det får bli kvällspromenad istället.