Mio och Aslan

Deppig Mio
Sedan Aslan kom hem har Mio inte varit sig själv. Han har kännts lite nere i några dagar nu. I böran var Aslan mest spännande och rolig, men efter hand har han blivit mer jobbig och irriterande. Snäll som han är så säger han ju inte till heller. Han har dessutom blivit kinkig med maten igen. Innan Aslan kom åt han i alla fall, även om han varit lite småkinkig hela tiden. Men sedan Aslan kom har jag fått kämpa för att få i honom maten. Jag hade hoppats på att lite konkurrens skulle öka hans matlust, men det är tvärt om. Är Aslan i närheten går Mio undan och vägrar att äta. 


Dessutom så har det regnat massor i flera dagar nu vilket gör att Mio brukar bli ännu lugnare och sova mer. Att gå ut i regnet är ingen höjdare. När han väl kommer ut så är han lite tjurig till en början men blir efter en stund sitt vanliga jag igen. Igår sprang han på en lerig åker vilket gjorde honom överlycklig! Efter det gick maten ner utan problem! Men idag var det samma problem igen. Då tog jag fram hans andra foder, det han vann på en av utställningarna (Royal Canin) och då åt han! Han har säkert ätit 6 dl idag vilket känns jätteskönt!

Så det är inte helt lätt för honom nu med både valp och dåligt väder. Jag hoppas verligen att han blir sitt vanliga jag snart! Tror inte att han är sjuk i alla fall, han äter ju om det är gott nog, godis går ner i mängder om han får! Ute är han som vanligt, tränar gärna och tempen är helt normal. Så han är väl helt enkelt bara deppig... 
 
#1 - Paco

Oj, va tråkigt att Mio blir deppad, antagligen är det att all uppmärksamhet inte är på honom längre.....men å andra sidan är det precis lika som du beskriver med Paco ibland, då får han heta sitt riktiga namn-Blues- av mig, och han verkar så nere att jag tror han är sjuk och äter inte osv. Men så fort han kommer ner till stranden är han superpigg igen, kanske nån slags Portismelankoli dom drabbas av ibland

#2 - Paco

Oj vad tråkigt att fina Mio känner sig lite deppad. Antingen är det för att Ansel flyttat in eller så är det vad jag kallar 'Portis-melankoli' som verkar drabba Paco mellan varven. Samma grej med mat och nedstämd så jag tror att han är sjuk...väl ute är han glad igen. Paco döptes ju till Blues och då brukar jag säga att det var nog hans riktiga namn! Hoppas det går över och'bara' beror på att Mio inte gillar regn.