Mio och Aslan

Första natten och dagen
Första natten var väldigt lugn. Aslan sov nästan hela natten, vi var bara ute en gång vid halv tre för att kissa då han varit duktig och väckt mig. Efter att ha varit ute somnade vi om igen tills Aslan vaknade lite innan sju. Vet inte hur många månader som gått sedan jag senast var uppe innan sju på en lördag xD 
Ingen olycka hade hänt inne under natten, jag som trott att det skulle bli ett väldigt springande in och ut och pölar på tidningarna som jag tapetserar golvet med på nätterna. TIdningar på golvet fungerar inte på dagen eftersom Aslan älskar att leka med dem. Detta har resulterat i att vattenskålen välts ut ett antal gånger då han ska dra och slita i tidningen som ligger under. Denna tidning har nu bytts ut mot en vaxduk.
  Min bästa vän Sanna kom och hälsade på oss en stund idag, en person Aslan kommer få träffa en hel del framöver då vi umgås väldigt mycket. Även farmor och farfar var förbi och hälsade på nytillskottet.
Mat åt vi hos mormor och morfar, där han mest låg och sov. 
Mio och Aslan kommer riktigt bra överens. När de leker brukar de stå framför varandra och hoppa runt lite med tassarna. Sedan springer de åt varsitt håll. Rätt kul att se!
 
Rumsrenhetsträningen går framåt! Tycker redan att lillen är väldigt bra på att hålla sig,och att säga till. Än så länge har det bara skett en olycka inomhus när jag inte var uppmärksam. Men en olycka på snart tre dagar är inte så mycket om man jämför med Mio där man efter några dagar inte kunde räkna dem
 
olyckor hemkomstdagen: 0
olyckar dag 1: 1
olyckor dag 2: inga (än så länge)
 
/Fanny
#1 - Paco

Låter fantastiskt duktigt, Paco sa inte till alls och det var vinter med snöstorm när jag hämtat honom och det tog EVIGHETER att få honom totalt rumsren och att säga till!

Svar: Ja, jag måste verkligen ha tur, Vid det här laget när vi hade Mio hade det redan skett ett oräkneligt antal olyckor! Antingen är det Aslan som är en naturbegåvning, eller så är det jag som passar på honom som en hök när han är vaken så han kommer ut i tid ;) Får hoppas det fortsätter i samma positiva riktning även i fortsättningen :) /Fanny
Mio