Mio och Aslan

Hajk!
Nu i helgen var jag ute med min Lufsargrupp (friluftsfrämjandet) för sista gången. Vi hade jättekul, men visst är det lite tråkigt att det är slut på riktigt nu. Det blir inget till hösten med denna gruppen. Jag har varit ledare för den i 1,5 år nu och hjälpledare några år innan dess. Så vi har hunnit göra mycket tillsamman! Denna gången var det vandring, Mio fick också vara med. Han är ju maskot! Lite regnigt i början men det solade upp framåt eftermiddagen. Mio fick dra lite, nu kunde han när det fanns många andra runt omkring som "hjälpte till". Dock gick min midjerem sönder när han ryckte till... Inte oväntat, så jag får skylla mig själv.
På vägen träffade vi får, hästar och många kor! Vi passerade genom flertalet kohagar, bland annat en med kvigor i som rusade runt och var väldigt nyfikna. Lite småläskigt tyckte Mio som helst ville därifrån, men i andra hagar med lite äldre, lugnare kor var det inga problem. Då brydde han sig inte.
En gång var det en kille som sprang i förväg och gömde sig. Mio letade och hittade honom direkt! Det var lite liknande övningen vi körde på kursen sist, så det var häftigt att se att det gick även denna gången!
 
På vår lägerplats roade han sig med att sno ved. Det var ju jättekul att hämta pinnarna som vi bar till elden! 
På kvällen fick Mio åka hem. Han har ju aldrig sovit i tält tidigare och jag vet inte om hur mycket han flyttar runt i tältet under natten så det blev bäst så.
Men han kom tillbaka och badade med oss dagen efter!
 
 
Men han kom tillbaka och badade med oss dagen efter!
#1 - Paco

Vilket underbart liv Mio har!