Mio och Aslan

Klätterapan...
Igårkväll hade vi stängt ut Aslan i köket en liten stund medan Fanny var nere och duschade. Efter en liten stund hörde jag att det klirrade bland tallrikarna där ute...Det är väl ingen i köket? Trodde jag först. Sedan misstänkte jag Mio trots att det kändes väldigt otroligt... Så jag smög ut och tittade. 
 
Där stod Aslan mitt på köksbordet och slickade i glasskålarna! Han reflekterade inte ens över att jag kom in i rummet utan fortsatte glatt med det han gjorde. Han måste ha klättrat upp via någon av stolarna. 

Inte nog med det så hoppade han över ett kompostgaller tidigare under dagen. Detta trots att det sitter kartong över halva gallret (så han inte ska kunna klättra över). Det var tydligen inget hinder om man väldigt gärna vill ut!

Han är en riktig liten klätterapa! Soffan eller sängen flyger han upp i. Detta tog Mio flera månader innan han kravlade upp i något av dessa. Inte hoppade utan kravlade. Han studsar fortfarande inte upp någonstans utan tar det lugnt och försiktigt. Han har alla fyra tassar stadigt på marken.

Aslan kan även öppna barngrundarna om man inte stänger dem ordentligt. Mio har aldrig kommit på tanken att försöka ta sig förbi en grund eller ett kompostgaller.

Mio försöker hålla brorsan nere på marken...