Mio och Aslan

kloklippning!
Idag klippte vi klorna för första gången! Aslan protesterade lite, men redan efter första klon gick det jättebra och var inga problem. Aslan har både fram och baksporrar (baksporrarna får inte tas bort längre efter ett beslut av Jordbruksverket som trädde i kraft 1 januari 2014, Aslan är ju född i mars). Klorna på baksporrarna är betydligt enklare att klippa än de på sporrarna fram. Får bara hoppas att han inte skadar dem framöver!
 
Hade mitt sista kemiprov någonsin idag (därav har jag inte skrivit så många inlägg de senaste dagarna, plugget går före bloggen), skulle skrivit kl 8-13 (har förlängd tid på grund av lässvårigheter) men blev klar redan vid 10:40 någon gång. Tack och lov fick vi veta att vår nästa lektion var inställd, så jag kunde åka hem tidigt. Så idag har jag varit med min guldklimp nästan hela dagen!
 
Vi tränar sitt, ligg och "Aslan" fortfarande, och han har redan blivit mer kontaktsökande, möter min blick och kan till och med hålla kvar den lite! Ska framöver börja belöna upp att han tar spontan kontakt med mig. Kopplet kan vara kul att bita i inomhus, men ute när vi tränat har det inte varit några problem. Han är så duktig!
 
Han är inte ens i närheten av lika bitig som Mio var som liten. Det är såååå skönt att slippa bitandet! Han kan vara lite bitig i kläderna när han är på riktigt bushumör eller när han är övertrött, annars - ingenting! Underbart! Och när han väl är lite bitig är det bara att avleda honom med en leksak.
 
Olycksstatistik:
hemkomst: 0
dag 1: 1
dag 2: 1
dag 3: 1
dag 4: 3
dag 5: 3
/Fanny
 
 
#1 - Paco

Han är ju supergo, Paco var inte heller särskilt bitig, fick aldrig märken på händerna som många hade på valpkursen. Kul ide att föra 'olycksstatistik'