Mio och Aslan

Kurs
Igår var vi på näst sista kurstillfället med fortsättningsgruppen. Vi var på en ny plats för att testa det vi lärt oss. Repeterade lite alla möjliga övningar (ofta de enklare) och Mio var hur duktig som helst! Han har en förmåga att sköta sig ännu bättre när det händer mer saker runt omkring! Vet inte om det är för att det blir för mycket så han stänger av och fokuserar på mig istället eller något jag lärt honom omedvetet - oavsett vilket så är jag väldigt glad för det! 

Han har verkligen utvecklats något enormt under kursens gång! Första gången satt han ju bara och skrek! Då kunde ha inte ens sitt och stack på inkallningen. Vilken skillnad det är mot idag! Då var han mitt uppe i en period med mycket hormoner så det var nog inte helt lätt. Nu känns det bara lite kul när jag kan se tillbaka på det. 
 
Sista gången nästa gång, väldigt tråkigt! Jag tycker att det är jättekul med kurser och träffa annat folk med samma intresse! Vill verkligen gå F2 (fortsättnings tvåan) med! Då är det mer moment .tex hopp över hinder, apport och fördjupningar i spår och liknande. Precis det sådant som jag vill lära mig! Men - det blir lite långt att åka hem 6 timmar enkel väg för att gå kurs... Jag hade ju velat gå apportkurs, fortsättningsrally och agility med...

 
#1 - Paco

Vadå 6 timmar!?? Finns det inga kurser närmare? Och jag som tyckte en halvtimme enkel väg var för långt!