Mio och Aslan

Prideparaden!
Idag var det parad inne i stan och den skulle vi såklart åka ner och titta på! Egentligen var tanken att Mio skulle stanna hemma med pappa, men han ångrade sig och valde att följa med vilket han fick om han lovade ha fullt ansvar för Aslan. Jag och mamma skrattade nog lite innerst inne. Näst intill direkt blev Aslan duschad av Mio. Bra början! Vi skrattade gott åt pappa som fick tvätta av lillen i närmaste fontän. (Han fick ändå en schamponering senare under dagen). 
Totalt sett skötte dem sig ändå väldigt bra! Aslan var lite pipig när han var i väskan eller när han blev buren, men på marken var han tyst. Idag var det hur mycket folk som helst ute! Närmare 3000 personer deltog i paraden! Dessutom var det ju mängder med folk som tittade på. Mio fick massor med uppmärksamhet, folk som pekade på tofsen, pratade med oss, fotograferade osv. Trots att den var så liten och det var så mycket folk så syntes lille Mio väldigt väl med sin tofs! Hittade till och med en bild på tidningen Jnytts hemsida! 

Den blev ju riktigt bra!

Mio är en helt underbar hund att ha med sig i stora folkmassor. Han följer mig som ett litet ljus och satt helt lugn och iakttog allt som hände runt omkring under hela paraden! Även Aslan var jätteduktig där han satt still och tittade. När vi kom utanför stadskärnan på gångvägen utmed Vättern blev Mio busig igen och ville nosa och drog i kopplet. Men så fort vi kom in i staden igen varvade han ner. Det känns enormt skönt att han klarar av det! Just idag var det ju lite extremt. Mycket folk, höga ljud, rop och musik mm. En väldigt stressig miljö, men de bryr sig inte och är helt underbara! Jag är enormt stolt över dem båda!
Efteråt gick vi en sväng till Vättern igen för lite bad. Idag gick det ännu lättare och Mio rusade ut och hämtade pinnar gång efter gång. Jag ska nog se till så att det blir en riktig vattenhund av honom! Det blev tyvärr inga bilder idag så jag bjuder på några av gårdagens favoriter i repris!
Efteråt var det två mycket trötta hårbollar fyllda med sand som vi fick hem. Det är jobbigt att gå på stan! Det tycker jag med så därför blir det av väldigt sällan. Skogen är ju mycket roligare! 

Jag måste säga att jag är imponerad över hur många som deltog i paraden och visade sitt stöd på olika sätt! 
För vår del fick det räcka med den lilla tofsen i år, men det verkar som att den har fyllt sin uppgift väl! Att göra folk glada är något som Mio är bra på!